مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-11فرهنگي

9 نشان مرغوبیت بین المللی برای آثار صنایع دستی البرز


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: تعداد 9 اثر هنرمندان البرز دارای نشان مرغوبیت بین المللی هستند که معیارهای بسیار سخت گیرانه ای برای انتخاب این آثار وجود دارد.

- رحیم خاکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه صنایع دستی به عنوان یکی از معرف های هویت و اصالت یک سرزمین ارتباط مستقیمی با گردشگری دارد، اظهار کرد: آموزش صنایع دستی به افراد یکی از راهکارهای موثر برای توسعه مهارت آموزی و اشتغال و ضامن حفظ هنرهای اصیل سنتی است.

وی اظهار کرد: برای تحقق این هدف در استان از مربیان کارآزموده برای آموزش رشته های مختلف صنایع دستی استفاده می شود.

وی با اشاره وضعیت آموزش هنرمندان صنایع دستی ادامه داد: از زمان تشکیل استان، بیش از 13 هزار و 600 نفر در رشته های مختلف تحت نظر مربیان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز آموزش دیده اند که در رشته های مختلفی از جمله صنایع دستی چوبی، گلیم بافی، جاجیم بافی، سفال و سرامیک، پته دوزی، تولیدات چرمی دست دوز، قلمزنی، زیورآلات سنتی و.

انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت صنایع دستی این اداره کل در سال 1401 بیش از 3500 نفر از آموزش های صنایع دستی رایگان توسط این اداره بهره مند شده اند که می تواند زمینه ای برای خوداشتغالی و درآمدزایی این افراد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 نشان مرغوبیت بین المللی برای آثار صنایع دستی البرز

9 نشان مرغوبیت بین المللی برای آثار صنایع دستی البرز